Hyppää sisältöön

Vastuunjako

Asukas vastaa seuraavista kustannuksista ja huolloista:

  • Palovaroittimen pariston vaihto (31.12.2023 asti) ja uusiminen
    1.1.2024 alkaen asukas voi jättää vikailmoituksen pariston vaihtotarpeesta
  • Sulakkeiden vaihto
  • Televisio- ja tietokoneongelmat Telian kautta
  • Peilien ja taulujen kiinnitykset
  • Oman valaistuksen asentaminen
  • Verhonipsut
  • Lattiakaivojen ja hajulukkojen puhtaanapito ja normaalit viemäritukokset
  • Liesituulettimen rasvasuodattimen pesu
  • Ilmanvaihtoventtiilien puhdistus
  • Jääkaapin ja pakastimen sulatus sekä taustan imurointi
  • Astianpesukone- ja bideesuihkun asennukset putkiliikkeen kautta
  • Sälekaihtimien asennus
  • Kotivakuutuksen ottaminen

Asukas voi varata Koas Bookingin kautta:

  • Pyykkivuorot
  • Autopaikat
  • Saunavuorot
  • Kuntosalin ja kerhohuoneen käyttövuorot

Asukkaan tulee soittaa huoltoyhtiön päivystysnumeroon seuraavissa tilanteissa:

  • Avaimen unohtuessa ovenavaustilanteessa
  • Vesivahingon tai savuvahingon sattuessa
  • Kiireellisessä viemäritukoksessa tai tulvassa
  • Ikkunan rikkoutuessa aiheuttaen vaaratilanteen (jäätymisvaara, loukkaantumisvaara jne.)
  • Kiireellisessä lukkoviassa

Asukkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun seuraavissa tilanteissa:

  • Avaimen katoamisen tapauksessa
  • Asukasisännöitsijään kohdistuvissa häiriövalituksissa
  • Väärin pysäköidyn auton tapauksessa

Kun asukas tekee vikailmoituksen, Koas huolehtii seuraavista asioista:

  • Puutteet ja viat asunnossa, käytävillä tai piha-alueilla
  • Valaisimen lampun vaihto
  • Kodinkoneiden viat
  • Sähkö-, ilmastointi- ja lämmitysviat
  • WC-pytyn vuotaminen läpi (veden lorina jatkuvasti pytyssä)
  • Hanan vuotaminen
  • Astianpesukoneen aiheuttamat kaappimuutokset