Koas ja Peab käynnistävät 80 opiskelija-asunnon rakentamisen

Julkaisuvapaa 3.1.2024 klo 10:00

Keski-Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr ja Peab ovat allekirjoittaneet sopimuksen asuinkerrostalon rakentamisesta opiskelijoille osoitteeseen Kauppakatu 13b, Jyväskylä. Hankkeen urakkasumma on 9,1 miljoonaa euroa.

Havainnekuva: Arkkitehtipalvelu Oy

Hanke pitää sisällään seitsenkerroksisen asuinkerrostalon rakentamisen pihajärjestelyineen. Asuinrakennukseen tulee yksi porrashuone ja yhteensä 80 asuntoa, joista yksiöitä on 68, kaksioita ja kolmioita kuusi kumpaakin.  Ullakkokerrokseen tulee sijoittumaan sekä asuntoja että teknisiä tiloja. Polkupyörä- ja autohalli toteutetaan ensimmäisen kerroksen yhteyteen ja pysäköintihallin pihakannelle rakennetaan oleskelupiha. Kohteen laajuus on noin 4 400 brm2.

”Olemme iloisia päästessämme toteuttamaan tämän hankkeen Koasille. Asuinrakentaminen on vahvaa osaamisaluettamme ja odotamme innolla rakentamisen käynnistymistä”, sanoo Miikka Voipio, yksikönjohtaja Peabilta.

”Miten hienoa, että opiskelijoille saadaan haluttuja asuntoja hyvälle ja keskeiselle sijainnille kaupungin sykkeeseen ja lähellä kampuksia. Kohteen nimeksi tuleekin Koas Syke”, kertoo Matti Tanskanen, Koasin toimitusjohtaja. Hanke täydentää Koasin samalla sisäpihalla jo olevan kahden asuinkerrostalon kokonaisuutta. Asuinrakennus toteutetaan A-energialuokkaan nykyaikaisella talotekniikalla ja automaatiolla.

”Myös yhteiskuntavastuullisuuden näkökulmasta pidämme merkittävänä käynnistää hanke juuri tällä hetkellä, kun rakennusalalla koetaan haasteellisia aikoja”, kommentoi Tanskanen

Hanke käynnistyy tammikuussa 2024 ja sen on määrä valmistua maaliskuussa 2025.

Lisätietoja:

Matti Tanskanen, toimitusjohtaja, Koas, p. +358 50 545 0010, matti.tanskanen@koas.fi

Miikka Voipio, vt. yksikönjohtaja, Peab, p. +358 40 713 2062, miikka.voipio@peab.fi

Keski-Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr eli Koas vuokraa, ylläpitää ja rakennuttaa asuntoja opiskelijoille Jyväskylässä. Vuonna 1975 perustettu yleishyödyllinen säätiö tarjoaa helppoa, edullista ja turvallista vuokra-asumista peruskoulun jälkeisissä oppilaitoksissa opiskeleville. Koasilla asuu lähes 4000 asukasta reilussa 2600:ssa asunnossa. Koas – tilaa olla sinä.
koas.fi | @koasjyvaskyla | @koas.fi

Peab on pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 15 000 työntekijää ja 5,2 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.