Hyppää sisältöön

Asumisneuvonta

Asumisneuvonta on matalankynnyksen tukipalvelu Koasin asukkaille, josta saat apua ja ohjeistusta kaikissa asumisen ongelmatilanteissa ja kysymyksissäsi. Voit olla asumisneuvontaan yhteydessä, jos sinulla on esimerkiksi pitkäaikaisia haasteita elämänhallinnan kanssa, vuokranmaksukykysi on alentunut tai naapurisi häiritsevät jatkuvasti.

Mikäli kysymyksesi koskee asuntosi kuntoa tai asuinkohteesi julkisia tiloja, kuten esimerkiksi rikkoutuneita kodinkoneita tai -laitteita, olethan yhteydessä huoltoyhtiöön. Vuokrasopimukseesi (kuten irtisanominen, avainten nouto ja palautus)liittyvissä asioissa Koasin toimisto palvelee arkipäivisin puhelimitse sekä sähköpostilla.

Milloin yhteys asumisneuvontaan?

Voit ottaa yhteyttä asumisneuvontaan, jos mieltäsi askarruttaa esimerkiksi seuraavat asiat:

  • Vuokranmaksun haasteet
  • Henkilökohtainen hyvinvointi
  • Toistuvat häiriötilanteet

Asumisneuvonta neuvoo asukkaita ongelmatilanteissa ja pyrkii tarvittaessa myös ohjaamaan eteenpäin oikeanlaisen avun saamiseksi. Teemme yhteistyötä mm. kaupungin erilaisten sosiaalipalveluiden kanssa, joiden ammattilaiset ovat tukenasi.

Voit sopia tapaamisajan asumisneuvontaan sähköpostilla.

Naapuri metelöi ja häiritsee – mikä avuksi?

Jos naapurisi aiheuttaa jatkuvaa päänvaivaa tai havaitset naapurustossasi levottomuutta, voit ottaa meihin yhteyttä tekemällä häiriöilmoituksen.

Ennen häiriöilmoituksen tekoa kannattaa kuitenkin ensin pyrkiä keskustelemaan asiasta naapurin kanssa itse ratkaisun löytämiseksi – kenties naapurisi ei ole ollenkaan tietoinen aiheuttamastaan häiriöstä.

Jos huomautuksesta huolimatta häiriö jatkuu, tee häiriöilmoitus. Uhkaavissa tilanteissa soita aina hätänumeroon 112.